torsdag 3 mars 2011

en "Marte-dag"

Jeg liker å få ting unnagjort. -Det er en tilfredsstillelse i seg selv å krysse av ting på "må gjöre lista", jeg liker godt å väre effektiv å kjenne at "i dag har jeg värt flink" för jeg sovner...

Men av og til kjenner jeg bare for å ha en "Marte-dag", en dag hvor jeg bare gjör saker som JEG liker aller best.

I dag var en sånn dag og da er det EN ting som jeg spesielt liker å gjöre. Og det er å dra ut til min gode venninne; Carina som driver et eget ur & skur hunddagis i en stor hestegård på tomten der hun bor noen få mil utenfor Stockholm.
Carina og en av hennes praktikanter


Hennes konsept er å dra inn til city og hente opp alle by-hundene, ta de med ut til gården der hun bor og la de löpe fritt og leke seg på store åpne yter. På sommeren får hundene bade i innsjöen og noen kanskje er heldige og får väre med i stallen også:)

Eva myser i solveggen sammen med noen kompiser

Carina og hennes kollega Eva er selv helt fantastiske damer som man bare blir på godt humör av å väre sammen med. Men det aller aller beste er å få sitte i en fluktstol når den förste vår sola varmer, med en varm kopp kaffe og lyden av et bål som spraker like ved og  få et varmt blött hundekyss mitt på munnen!



Rundt omkring meg leker 50 hunder, av alle mulige raser og störrelser. En stor grand danois lufser rundt og forsöker å få igang en kompis på litt lek, to smekre weimaraner ligger og nyter solen i sofan, en liten puddel sitter i fanget mitt og vil bli klappet. Det er ingen tvil om at de firbente har det helt fantastisk her sammen med sine kompiser ute på landet mens "husse" og "matte" er på jobben.

En "cool" gjeng


Etter noen timer sier jeg "hejdå" og stikker hjem, jeg kjenner meg lugn og glad og klar for nye "tak"

/Marte

1 kommentar:

  1. Blir alltid lika glada när du och Saga och Didde kommer på besök ! Anders också förståss!Kram Eva och Carina

    SvaraRadera